måndag 1 oktober 2012

Thaiaiaiaiii! Fläsk i röd curry :)

Denna blev riktigt bra! Nästa gång kanske jag gör egen currypasta och/eller kokosmjölk, men igår blev det köpta grejer.

1 dl kokosgrädde
1 msk röd currypasta
0,5 dl fisksås
1,5 msk socker
400 g fläskkött (benfri kotlett tog jag)
4 dl kokosmjölk
200 g thai-auberginer
100 g sockerärter
7 limeblad
Färsk koriander

Koka koksgrädden i en gryta tills den skär sig eller blir trögflytande, ca 5 min. Tillsätt currypasta. Rör om och stek i 2 min. I med fisksås och socker, fräs i ytterligare 5 min. Det ska bli mörkbrunt och ganska fast. Tillsätt kött och stek i 5-7 min. I med kokosmjölk och koka 5 min, sedan tillsätts aubergine och limeblad. Koka 5 min. Ta i sockerärter på slutet. Garnera med koriander. Njut med ris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar