måndag 29 oktober 2012

Small Island Chocolates

I förra veckan var jag på Small Island Chocolates (http://smallislandchocolates.com) på rom- och chokladprovning. Ciceronen Duane som även är en av hjärnorna bakom Sjögräs ledde oss genom chokladens och framför allt rommens värld. Här har vi en kille som kan det här med choklad - han har liksom en egen plantage på Tobago. Redan när han berättade det (efter typ 30 sekunder) började jag inse att det här kommer bli bra!

Och bra blev det. Jag lärde mig massor om choklad, hur den odlas, hur den smakar färsk (lite som en litchifrukt), hur man skördar osv osv. Jättekul, rekommenderar alla att ta en provning där!

Vad gäller rom så tyckte jag väl att jag var ganska påläst redan innan, men man lär sig alltid mer. Och det var faktiskt på tiden att få fart på romdrickandet igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar