torsdag 15 november 2012

Torsk på torsk

Helvete.

Idag gjorde jag fiskbullar, eller rättare sagt försökte göra fiskbullar. Det blev katastrof! Dom föll sönder och hela kastrullen förvandlades till vad man skulle kunna kalla för fiskgröt. Bara ordet är ju osmakligt.

Analys: Allt är Findus fel. Dom kan ju visserligen inte lastas för att jag köpte deras produkt, men dom kan väl i alla fall ha varningstexter. "Obs, gör inte fiskbullar på dess undermåliga torskar" till exempel. Jag borde ju fattat redan vid själva upptiningen, eller kanske redan i min uppväxt (återkommer till det), att något var fel. Dom släppte massa vatten och betedde sig konstigt. Smeten som gjordes efter konstens alla regler (typ) vätskade sig också när den stått ett tag i kylen. Skit. Torskblock är djävulens påfund.

Uppväxt i Götet med en kompis (brorsans kompis faktiskt) sa redan när jag var sosådär 10 år gammal att torskblock är det värsta som finns. Jag tror inte att det var ur ett fiskbulleperspektiv, men ändå. Man ska lyssna på de äldre... Även det där med att fisk ska vara färsk vet jag ju sedan barnsben. Ska komma ihåg det lite mer intensivt framöver.

Summa summarum: Köp färsk fisk. Inte Findus jävla skit.

Btw, detta kanske inträffade just idag för att vi var på Matbaren och åt lyxlunch idag. Han är ett geni den där Dahlgren. Köp hans bok! Här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar